2016. augusztus 8., hétfő

Manikűrvadász 27. forduló - Őszi Falevelek Három Felvonásban :)


A Manikűrvadász 27. fordulójához érkeztünk. A játékot, amelynek során a résztvevők sorsolás útján újraalkotják-gondolják egymás manikűrjeit IsaBellának köszönhetjük. Az előző fordulók összefoglalóit és a játékszabályokat nála, itt találhatjátok.


Nagyon izgalmas élmény számomra részese lenni ennek a csoportos manikűrjátéknak, nemcsak azért, mert komoly kihívásként élem meg mások munkáinak újraalkotását, hanem azért is, mert minden alkalommal furdal a kíváncsiság, vajon tőlem melyik manikűr kerül terítékre.
A posztolás időpontja az én egyik legkedvesebb, egész estés elfoglaltságom, ilyen alkalmakkor télen egy óriás pizza, nyáron egy doboz jégkrém társaságában bekuckózom a számítógép elé és csak falom a sorokat, és a szépséges manikűrfotókat.

Az eredeti manikűr (link)
Ebben a fordulóban házigazdánk, IsaBella Lolli blogját sorsolta ki számomra vadászmezőként, és ez a tény már önmagában véve is ihletett állapotba juttatott, ugyanis évek óta lelkesen követem Lolli munkásságát, aki ösztönös/veleszületett magabiztossággal mozog a színek világában, és ezzel kapcsolatos tehetségét nemcsak részletgazdag, színpompás manikűrjeiben, hanem kreatív szakmájában is kamatoztatja.

Az én végleges, újragondolt verzióm 











Prédát választani tőle nem volt nehéz, akár becsukott szemmel is megtettem volna, hiszen nemes vad valamennyi manikűrje, de ez a tavaly alkotott szokatlan színkombinációban pompázó őszi manikűrje fogva tartott és nem eresztett, olyannyira nem, hogy három különféle technikával igyekeztem újragondolni a Lollinál látott, elképesztő látványt, azaz gyakorlatilag egy héten át folyamatosan manikűröket gyártottam, éjszakánként falevél-álmokat szőve.


Lolli manikűrjét órákon át elemeztem, igyekezve tetten érni nemcsak a színkombináció különlegességét, hanem megérteni, megidézni a díszítés éteri könnyedségét is, ami a legmeghatározóbb jellegzetességét adja Lolli alkotásának.



Próbálkozás először :(
Próbálkozás másodszor :(

Első körben lakkozott körmökre vékony ecsettel, körömlakkal festettem színes faleveleket, és a fotók vágásakor biztos voltam benne, hogy a teljes képanyag a lomtárban fog landolni, ugyanis szerintem ez a manikűr az eredetinek nemcsak hogy nyomába sem léphet, de valójában pályázhat a blog legbénább manikűrje-címért. Azért mutatom meg, hogy lássátok, ez is én vagyok, és hogy a kudarcmanik kiválóan alkalmasak arra, hogy motiváljanak a személyes fejlődés irányába, mindössze annyi a teendő, hogy eldöntjük, nem adjuk fel J

Második körben színátmenetes nyomdamotívumként próbáltam Lolli őszi leveleit megjeleníteni, gondolva, hogy ő sem tett másként, azonban a végeredménnyel most sem voltam elégedett. Itt és most visszaszívom a nyomdaminták fantáziátlanságával, lélektelenségével kapcsolatos korábbi állításomat (köszi Lolli), ugyanis jól látható, de tényleg, hogy míg Lolli leveleinek dobog a szíve, addig az én verzióm csupán egy vérszegény, színátmenetes nyomdás mani.



Végül a kedvenc dry marble technikámmal alkottam meg a végső látványt, beleadva apait-anyait, miután két napig szültem irattartó fólián a marble-juharfaleveleket.


A motívumom különlegessége a levelek áttetsző effektjében rejlik. Amennyiben krémes alapot használunk a minta alapjaként, a levelek finomcsillámos, híg anyaga éteri, akvarellhez hasonló, finom színhatást hoz létre. Íme a matricakészítés lépései irattartó fólián, vékony ecset segítségével..


Fontos technikai tudnivaló: ennél a díszítésnél várjunk néhány másodpercet, mielőtt a NAGYON híg színes lakkpöttyöket pontozóval elhelyezzük a krémes alapban, különben a pöttyök gyorsan szétfutnak, beleolvadnak.


A levelek erezetét lépésenként, kapkodás nélkül, higgadtan húzzuk tűvékony ecsettel a levél közepétől kifelé, végül a csipkés szélek irányából befelé húzva kialakíthatjuk a levelek végleges szabdaltságát.




Láthatjátok tehát, hogy manikűrvadászkét ugyan ezzel a manikűrrel szöszöltem eddig a legtöbbet, mégis ez most a szívem csücske és bízom benne, hogy nem okozok vele csalódást J













A végleges verzió lakkjai

Essence Colour & Care – 04 lean on me (csontszín)
Aden – No.76 (vörösborszín)
Oriflame Sensual Velvet – Purple
Moyra Gel Look – No.941 GIGI (málnaszín)
Zoya – Brooklyn (gyöngyház sárga)
ANNY Chrome Finish – 514 hot to handle (zöldesen irizáló arany)
Moyra Gyémánt Fedőlakk
RdeL Young Matt Top Coat
China Glaze Everglaze Active Top Coat

A nyomdázott manikűr főszereplői

Essence Colour & Care – 04 lean on me (csontszín)
Essence Nail Art Special Effect Topper – 08 night in vegas
Lemax Colour – ibolyaszín krém
Moyra Gel Look – No.909 Angeline (lilásrózsaszín)
Zoya – Brooklyn (gyöngyház sárga)
Moyra Nail Art Stamping Plate - Florality 2
China Glaze Everglaze Active Top Coat





És most futok, hogy láthassam vadásztársaim zsákmányát. Tartsatok velem, az alábbi linkek segítségével érhetitek el őket:



36 megjegyzés:

  1. Jajj de gyönyörűségesek, kész tanulmány amiket készítettél! Elképesztő vagy! :))
    Sima fóliára készítetted?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, izgultam, de bíztam benne, hogy tetszeni fog :)
      Igen, irattartó fóliára készültek a matricák, egyedül a sbs-képeket festettem jegyzetlapra, hogy magamnak is el tudjam tenni, nehogy elfelejtsem a technikát.

      Egyébként pont ma vettem életem első szilikon sütőlapját erre a célra, hogy véget vessek a "bugyikorszaknak" végre! :D

      Törlés
    2. Hű de jó, hogy mondtad ezt a szilikon sütőlapot, van itthon egy randa kicsi rozzant, szerintem jó lesz erre a célra. Ki fogom próbálni.
      azt nem tudom még megfejteni, hogy a matrica alá felhelyezéskor a körömre kell kenni valami réteget, hogy megtartsa vagy nem? Segítenél ebben?

      Törlés
    3. Két opció lehetséges.
      Vagy a matrica alapszínét kened alá, így ha esetleg foltokban áttetsző a matrica, nem lesz feltűnő körömre illesztés után, vagy ha biztos vagy benne, hogy szép, telt alapot sikerült létrehoznod már matricaként is, akkor elég egy színtelen alaplakk.

      Lehetséges átlátszó alapba is kutyulni a mintát, vagy effektes topperbe, de lassan száradó, inkább színtelen normál körömlakkot használj. Ekkor a matricát bármilyen színű-szagú-ízű alapra illesztheted.
      Illesztés után kézzel NE lapogasd, nyomkodd, inkább tiszta, lapos, ferde díszítőecsetet használj, ezzel még simogathatod is, hogy mindenhol tapadjon. A körömsáncoknál bőrvágó ollóval kurtítok körben az anyagon, majd a lapos ecsettel besimítom teljesen a matricát a sáncok mélyére.
      Ezután egy réteg színtelen fedőlakk, teljes száradás, majd tisztogatás következik ferde, acetonba mártogatott ecsettel. Mindenképp az utolsó fedőlakk UTÁN tisztogass, mert ha nagyon finom a motívum, megzabálhatja az aceton a széleknél.

      Törlés
    4. Jaigen, a matricát az tartja a körmön, hogy az alá kent alap még nem teljesen száraz, ezért egyesével dolgozz, és az alap felkenése után néhány mp-vel már illeszd is a matricát.
      Ha a körmöt színessel alapozod, akkor kenj rá áttetszőt és ebbe menjen a matrica.

      Törlés
    5. Köszi szépen! :) megpróbálkozom majd újból ezzel a technikával.

      Törlés
  2. És köszönöm a méltatást, igazán kifinomultan tudsz fogalmazni... :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívből jött, nagyon szeretem a munkáidat :)

      Törlés
  3. Újra és újra felsőbb szintre tudod emelni a körömfestés művészetét, le a kalappal!

    VálaszTörlés
  4. Hihettlenül gyönyörű lett *.*

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép lett, elképesztő, mennyi türelemmel és szeretettel alkotsz! (-:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindig igyekszem maximumot nyújtani, de a Manivadi különösen fontos számomra, ezekre a fordulókra hatványozottan készülök. :)
      Ha nem kötődnék érzelmileg a manikűrhöz menet közben, szerintem nem lennék ma sehol sem ebben a műfajban, hiszen annyi ügyes lány van, akik művészi színvonalon tolják.

      Köszönöm szépen a kedves szavakat :)

      Törlés
  6. Fantasztikus, gyönyörűséges, mint mindig :)

    VálaszTörlés
  7. Annyira szeretem olvasni ahogy fogalmazol, már ezért megéri ide járni, de a látvány meg aztán sokszorsan "hűűűű" meg "haaa" életérzés! Ismét csodálatosat alkottál, és ne haragudj hogy ezt írom, de fogalmam sincs mit csinálok ha egyszer hozzád sorsolnak a Manivadászban, azt hiszem teljesen kétségbe leszek esve :D Ez az őszi mani amit választottál csodaszép (már a színek eleve megfognak) és a kivitelezésed káprázatos! Nekem már a második manid is szívcsücsök lett, de mikor a harmadikat megláttam leesett az állam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olvastam már másoknál is vadászat során, hogy tartottak a manikűrjeimtől, aztán ezen túllendülve szépségeket alkottak! :)
      Én azt mondom, nem kell félni, mert a munkáim csak első nézésre komplikáltak, addig nehezek számomra is, míg kitalálom, hogyan is csináljam, aztán már megy, mint a karikacsapás.
      Annyi, hogy MINDIG sok időt szánok egy-egy elképzelés megvalósítására.
      Ehhez a manihoz biztos, hogy legalább 15 féle lakkot bepróbáltam, mire megtaláltam, melyikkel sikerül a legszebb látvány.

      Boldog vagyok, hogy sikerült örömet szereznem a bejegyzéssel, köszönöm szépen :)

      Törlés
  8. Csodálatos lett megint, nekem az utsó verzió tetszik legjobban, abból is világos alapon levőminta. Ott érvényesül legjobban a motívum. Le a kalappal, megint :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nekem is a világos körmök motívuma a kedvencem, örülök, hogy tetszett! :)

      Törlés
  9. Álomszép manikűr lett,le vagyok nyűgözve (ismét :D) a kitartásodtól és a precizitásodtól. Elképesztő mennyire bele adod a szíved,lelked,és talán ezért olyan gyönyörűek egytől egyig a munkáid... *-*

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szuper manikűrt alkottál, nagyon tetszik :)

    VálaszTörlés
  11. Bírom ezt a lelkesedést, agyalást és természetesen a kész műveket is. Nagyon szép lett, igen, az utolsó verzió csodálatos!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D :D
      Köszönöm szépen! :)
      Éreztem én, hogy tovább kell lépnem a nyomdázott mani után, az még nagyon nem én lettem volna.

      Törlés
  12. Aztaaaaaa... na most már nagyon kéne nekem is alkotni valamit :))) Csak nőne már meg a körmöm... a nagy újrakezdésem gellert kapott a körmeim leromlott állapotán :(
    Csodaszépek a manikűrök, a színektől és a technikáktól is el vagyok varázsolva.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valahányszor bekapcsolom a gépet, és megnyitom a bloggert, az első gondolatom az, hogy "na majd most, majd ma! Szilvi ma biztosan posztolni fog! :)"
      Ha ma nem, akkor holnap, holnap már biztosan.

      Azért nem vagyok emiatt szomorú, mert teljesen biztos vagyok benne, hogy némi kitérőt követően újra csodálhatjuk majd a munkáidat.

      Köszönöm szépen a dicséretet :)

      Törlés
  13. Válaszok
    1. Köszönöm Bella, örülök, hogy elnyerte a tetszésed :)

      Törlés