2015. december 6., vasárnap

Cicaharc (2015. december 3.)


Harmadik, eseménydús délután, amelyet Szilvi Szófogadójában töltöttem. Értekezésünk témája ezúttal a CICAHARC és CÍMKÉZÉS-fogalmak voltak. 



Szilvi munkáját a blogján a közzététel napján már méltattam, de itt is mindenképp szeretném ezt megtenni, mert az általa írt sorok és a manikűr szerintem óriási értéket képvisel. Szilvi ez alkalommal sem követett semmiféle divatos nail art-technikát, szívből és lélekből fest, és ez az, ami egyedülállóvá teszi a munkásságát a szememben. A közös bejegyzésünkért katt ide! :)


Jómagam gél lakkozással kombinált normál körömlakkozást készítettem, mert a CICAHARC fogalmához hasonló furfangos, összetett látványt szerettem volna nyújtani. Manikűröm tulajdonképpen egy szép, selymes bézs lakkozás, amelynek száradó felszínét erőszakos cicamancsok felgyűrték, és lám, otthagyták bűnjelként a maszatos tappancslenyomataikat! :)


Így készült

Első lépésben a körömlemezek felszínét kissé beolajoztam, majd száraz törlőlapokkal áttöröltem, a majdani eltávolítást megkönnyítendő. Enélkül a praktika nélkül a gél lakk eltávolítását csak acetonos leáztatással javaslom.


Az előkészítést követően felkentem két vékony rétegben a világegyetem mindmáig legszebb fehér homoklakkját (Lovely Snow Dust), majd a még nedves felületre rózsafa pálca megnyálazott hegyével Mica pelyheket applikáltam. A Mica pelyhek a jégfóliával szemben ásványi eredetű díszítő pelyhek. A legváltozatosabb színhatásokban és őrlési méretben kaphatók. Fontos tulajdonságuk, hogy a pelyhek rendkívül érzékenyek mechanikai behatásra, ez teszi őket alkalmassá arra, domború felületen is sima hatást hozhatunk vele létre. Ehhez elegendő a felapplikált pelyheket enyhén meglapogatnunk ujjbeggyel, aminek következtében az ásványi anyag megtöredezik, és felveszi az alapként használt felület alakját.
Jégfólia esetében gyakran előfordul, hogy bárhogy lapogatunk, nyomorgatunk, a rugalmas darabkák valahol mindig kikandikálnak, míg a rugalmatlan mica-pelyhek esetében ez soha nem fordul elő.


A homokos micás csontra szárított alapozásomat egylépéses átlátszó gél lakkal borítottam, köttettem, finoman felmattítottam, majd elkezdődött az érdemi munka, a rétegzett, kombinált díszítés létrehozása.


Ehhez első lépésként akvarellfestékkel megfestettem a tappancs lenyomatokat. Igen, nyomdamintát is használhattam volna, amennyiben léteznének élethű, véletlenszerűen megalkotott tappancs-nyomdaminták, sajnos, eddig ilyen mintát tartalmazó lemezhez még nem volt szerencsém! A tappancsminta száradása után a felület újra kapott egy réteg egylépéses gél lakkot, majd ezután ezen a tükörfényes felszínen kezdtem el dolgozni az összetúrt (szétcseszett) hatás eléréséért.


Minden körömre felkentem két rétegben a bézs selyemlakkot. Ehhez szándékosan matt effektű lakkot választottam, hogy a fényes és matt hatás közötti vizuális különbséget kihasználjam. Utána már nem volt más dolgom, mint kitalálni, melyik az a pillanat a száradás során, amikor érdemes beavatkoznom egy enyhén beolajozott szivacsos szemhéjpúder applikátorral, és a tappancsok területéről a félszáraz lakkozást egyszerűen csak felgyűrögettem a fényes és STABIL felületről. Ez a technika normál körömlakkot használva alaprétegként, nem valósítható meg, mivel a második lépésben alkalmazott normál körömlakk feloldja azt.
Természetesen a felgyűrt körömlakkos terület alapja igényelt ezek után némi acetonos tisztogatást ferde ecsettel, mert maszatos volt, de ezt követően láthatóvá vált a tappancsos-tükrös alapréteg, és a rendkívül éles határvonal.


A végső simításokat antik ezüstszín homoklakkal végeztem. Vékony ecsettel kihangsúlyoztam a selyemlakk felületében létrehozott gyűrődéseket. A manikűr ezt követő fedést már nem igényel, de ha szeretnénk tartósabbá tenni, a gyűrt, matt terület lefedhető matt gél lakkal, ebben az esetben ügyeljünk arra, hogy a fedni kívánt terület TELJESEN száraz legyen.

A minimális olajjal átitatott körömlemezről darabokban eltávolított lakkozásom


Felhasznált körömlakkok

Lovely Snow Dust – Nr2 fehér homoklakk
Crystal Nails One Step Crystalac – 0/clear
Essence Colour&Go The Satin – 189 new york city call
ANNY Desert Glam – 680 rock your nails (antik ezüst homoklakk)

Egyebek

Napraforgó étolaj
UV lámpa
Crystal Nails Porcelánfinomító Buffer
Crystal Nails Mica Multicolor (tégelyes pehely)
Rózsafa manikűrpálca
Akvarell festék, aszfaltszürke
Crystal Nails Easy Remover (körömlakklemosó)
Szivacsos szemhéjpúder applikátor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése