2015. december 1., kedd

A Hókirálynő Utolsó Rózsái (2015)


Rengeteget gyakoroltam az "egymozdulat"-technikát, mire sikerült megfestenem ezeket a rózsákat. 




A technika lényege dióhéjban: egy többnyire lapos ecset szőreinek két szomszédos sarkára két különböző árnyalatú festéket veszünk föl, majd ezt a mennyiséget valamilyen felületen néhány „vak” kenéssel kissé egybemossuk. Ezt követően a mintát célzottan fölvisszük a díszíteni kívánt, enyhén matt felületre. A motívum minden eleme (itt pl. a rózsa szirmai) az ecsettel végzett „egymozdulat”-okból áll. A végeredmény egy térhatású, ideális esetben finom színátmeneteket tartalmazó motívum.


A technikát első körben körömlakkokkal kívántam alkalmazni, több-kevesebb sikerrel, mert a körömlakk állaga, főként a gyors száradási idő miatt erre csak bizonyos határok között alkalmas. Hogy mégis mire jutottam ezzel kapcsolatban, íme két fotó:

gyakorlás körömlakkokkal, fedőlakk nélkül, csillámos kontúrral
gyakorlás körömlakkokkal, csillámos kontúrral, fedőlakkal
Aztán beszereztem pár akrilfestéket a helyi hobbiboltból, és elkezdtem nagyon komolyan beleásni magam a technika rejtelmeibe. Az akrilfesték azonban a hozzám hasonló újoncok kezében baltás ecsetgyilkos, mert bár vízbázisú festékről beszélünk, fontos tudni róla, hogy vízállóra szárad. Ha nem figyelünk oda, könnyen beleköthet az ecsetünk szőrszálai közé. Amennyiben az ecset tövébe az akrilfesték beleköt, annak szálai seprűszerűen (WC-kefe) szétállnak majd, az idők végezetéig.
Az akrilfestékhez használt ecseteink karbantartásáról érik egy bejegyzés hamarosan!

első gyakorlórózsám körmön, homoklakkfelületen, egyenetlen kontúrral, fedőlakk nélkül.


Alaplakk: Misslyn Velvet Diamond fehér homoklakkja két rétegben.
A száradást követően sötétkék és fehér akrilfestékből, egymozdulat-technikával készítettem a rózsákat. A szirmok szélét fehér akrilfestékkel kontúroztam.
A teljes felületre az Essence fedőlakkomat kentem, majd a rózsák tövébe kék csillámport hintettem a még nedves fedőlakkba legyezőecsettel, a fölösleget pedig finoman lepöcögtettem.
A teljes száradás után fedőlakkal zártam a manikűrt.




Felhasznált körömlakkok

Misslyn Velvet Diamond – 51 fehér homoklakk
Essence Sealing Top Coat

Egyebek

Fehér és sötétkék akrilfesték

Világoskék csillápor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése